Cinke csoport

Bp. XVII. kerületi Piroska ovi Cinke csoportjának honlapja

Heti összefoglaló 2015.11.02-06

2015. november 17. 07:07 - Cinke Piroska

Az elmúlt héten… (2015.november 2-6.)

Beszélgetéssel kezdtük a hetet arról, ki, merre járt, mit csinált az őszi szünetben. A hétvégén többen jártak temetőben, hát röviden beszélgettünk a Mindenszentek és a Halottak napjához kapcsolódó szokásokról.

A gyerekeknek sokféle, családi élményben volt része. Többen látogattak el a nagyszülőkhöz. Mások barlangot látogattak, libegőn utaztak… Én a Nagybörzsönyi kirándulásról meséltem a csoportnak. Az erdőből hozott színes leveleket rendeztük sorba, megkerestük a kisebb- legkisebb, nagyobb-legnagyobb darabokat. Gyönyörködtünk a gyönyörű színekben. Megkerestük, melyik termés tartozik a juharfa leveléhez, melyik a tölgyfa termése. Előkerestünk más terményeket is a kosarainkból. Márkóval és Bendivel diót, mogyorót számláltunk. Először becsléssel találgattuk, majd párosítással meg is állapítottuk, melyik termésből van több.

Különböző darabszámú (5- 9) halmazokat bontottunk részhalmazokra, majd egyesítettünk újra. Megfigyeltük, hogy a gyümölcsök, autók, gombócok, stb. száma nem változott, ugyanannyi maradt bontás előtt és után is.

Folytatódott a piacos játék. Sorgyarapító énekkel „indultunk” útnak: „Cincom, láncom, cérna.”

Új kiszámoló: „Sárga csupor, veres bor…”; új dalos játék: „Árva Panna, húgom”. Testhangszerek, dió segítségével ütöttünk egyenletest, játszottunk ritmus visszhangot.

A piacon vásárolt minimat almát, körtét „tálcákra” raktuk, színes lapokon helyeztük el. Anna, Bendi, Emese képet alkotott (fát, virágot,…), Polli, Lilla inkább ritmikus sormintát rakott ki a minimat elemekből.

Beszélgettünk az őszi időjárás változásairól. A ködös, deres reggelekről, amikor szinte téli hidegben indulunk el az óvodába. Bár a héten sok napsütésben volt részünk, még emlékeztünk a korábbi hetek esős, borús napjaira. Ilyenkor, ősszel a szél is hideg, metsző. Tízórai előtt lelkesen kántáltuk ujjainkkal, tenyerünkkel a mondókát: Esik az eső, kopog a jég, dörög az ég…, Majd angol megfelelőjét: ’There Is Thunder’. Youtube- on lejátszva, hallás után is hamar felismerték a gyermekek a szél zúgását, a mennydörgés, és a csendes eső hangját.

A többség, bármikor szívesen leül festeni. A héten különböző vastagságú, textúrájú szövetanyagokból vágtunk ki őszi vonatkozású formákat. Ezek felhasználásával készítettünk nyomatot. Közben lehetőség volt megfogni, s úgy is összehasonlítani az anyagok eltérő szövésű mintáját.

Énekeltük Gryllus Vilmos: Őszi falevél c. dalát. Máskor Vivaldi: Ősz c. versenyművét hallgatva kendővel mozgásos, utánzó játékokat játszottunk (őszi szél lengése, susogása, falevelek hullása, fák hajladozása stb.) Udud István: Őszi szél c. versére tekeregtünk kígyóvonalban, A diókkal lábboltozat erősítő játékokat játszottunk.

A gyerekek érdeklődve nézegették francia barátaink bemutatkozó képeit. Hamar megfogalmazták, sok a hasonlóság az ő, ovis életük és a francia gyerekek mindennapjai között. Megkerestük Európa térképén hazájukat, s a városukat, Versailles-t. Megbeszéltük, hogy kis karácsonyi meglepetéssel szeretnénk kedveskedni nekik, amelyet postán eljuttatni hozzájuk.

A héten Jázmint köszöntöttük születésnapja alkalmából. J

Angol játékdal: ’Rain, Rain, Go Away’. Szókészlete: wet, rain, umbrella.

A héten készül képek megtekintéséhez kattints ide.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.