Cinke csoport

Bp. XVII. kerületi Piroska ovi Cinke csoportjának honlapja

Gyerekszáj

2015. június 08. 07:25 - Cinke Piroska

2016.09.:

Gyerekszáj:

(Szilágyi- Nagy) Emma szótárából:

Utazunk a kisvonaton, Emma egyszer csak felkiált: PAPICS! Kiderült, hogy piros rózsákat látott az egyik kertben, és azt gondolta, pipacsok.

Máskor ebéd közben megszólal: „Óvó néni, én nagyon szeretem a vakarónit!” (makaróni)

Séta közben nézzük, ahogy az iskola udvarán fociznak a fiúk. Emma megszólal: „Én iskola után szülök, mert szeretek óvodába járni.” (Kiderült, hogy azért, mert akkor jöhet a babával az óvodába.)

Mira jön hozzám: „Én vagy óvó néni leszek, vagy állatorvos. Óvó néni azért akarok lenni, mert sok papírja van, és akkor nekem is sok lesz.” (Alvásidő alatt látta, ahogy a naplót írtam.)

 

2016.01:

  • Gyerekszáj:

    • A következő eset nem ízléstelen, vagy sértő, értsük úgy, ahogy a gyermek értette ;) :

    Saras az udvar, mikor kimegy a csoport. Egyik kisgyerek szalad az óvónőhöz, s vidáman mondja: „ Óvó néni, ez olyan, mint az ólban a kis disznók, meg az anyadisznó. Mi vagyunk a kis disznók, te meg a nagy disznó. Csupa sár minden!”

    • Annát kérdezgeti az óvó néni, hogyan hívják a szüleit. Édesanyja nevét hamar megmondja. Apuka nevével sehogy sem boldogul:

    Anna: „Tibor Apa”

    Ón. próbálja rávezetni a jó válaszra: „… ami a te neved is…”

    Anna: „ Anna Apa”

    Ón. tovább kérdez: „ami a másik neved”

    Anna: „Fodor Apa”

 

  • cinkeszótár:

    toboz – doboz

    banán ízű( fagyi) – banántos

    kulacs – kullancs

    • Udvaron beszélgetünk Diával, kérdezem, melyik a kedvenc ízű fagyija. Hosszasan sorolja: a kókuszosat, hupis törpikéset, meg epreset,….meg a banántosat.
    • Gellén udvaron kérdezi: Óvónéni, bemehetek a kullancsomért?
    • Még télen gyűjtögettünk tobozokat az udvaron. Azóta a gyerekek időnként hozzám szaladnak egy- egy újabb darabbal. U. Balázs is lelkesen hoz egyet: „Óvó néni, itt még egy doboz!”

 

  • Egyik kisgyerek kikéretőzik a mosdóba: „óvó néni, kakilni kell.”

          Erre egyik társa: „ Én csak anyukának kakilok. Itt pisilek.”

 

  • Almira látja, hogy egyik kis társa nyalogatja a só- liszt gyurmából készült játéksütit. Szóvá teszi, mivel sokszor mondjuk, hogy ne tegyék, betegek lehetnek tőle: „Óvó néni, megnyelvelte Emese a játékot!”

 

  • Dia: (délutáni torna előtt) : Óvó néni, nekem nincs rövid ujjú nadrágom!

 

  • Délutáni ébredezéskor Betti álmosan üldögél az ágya szélén. Rám néz, s csendesen panaszkodik.

- „Rosszat álmodtam”

- „Mit, Bettike?”- kérdezem.

- „Azt, hogy Tündinek eljött a barátnője és csak vele játszott!”

Erre odajön Levi és újból kérdi Bettit, mit álmodott?

Bettike elismétli az álmát: - „Tündinek eljött a barátnője és én sehol sem voltam!”

 

  • Orosz anyanyelvű kisfiúval képeket nézegetünk. Feladata, hogy a vonalak között „elrejtett” ábrákat felismerje. A babakocsi képéhez érve, a magyar kifejezést nem ismerve, a következőképpen oldja meg a problémát: „kisbaba - autócska”.

Reggel néhány kisgyermek rajzolgat az asztalnál. Tűsarkú kopog odakint a folyosón.

Egyikük megszólal: -Ez az én anyukám!

Mire a válasz: - Csak az én anyukám kopogós. Majd hozzáfűzi: Ez az én anyukám.

 

O. Márk jön oda hozzám, Rózsikát keresve.

- Vera néni, hol van Csipkerózsika néni?

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cinkecsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr986815583
süti beállítások módosítása