Cinke csoport

Bp. XVII. kerületi Piroska ovi Cinke csoportjának honlapja

Versek anyák napjára

2015. június 08. 07:27 - Cinke Piroska

Mentovics Éva: Az én anyukám

 

Szemed tükre mint a gyémánt,
úgy tündököl, úgy ragyog…
elmondtad már milliószor:
legszebb kincsed én vagyok.


Mesét mondasz lefekvéskor,
simogatsz, ha felkelek,
s hogyha néha úgy visítok,
hogy az ég is megremeg,
kifürkészed, mi a gondom,
megtörlöd a szememet,
hiszen tudod, mindent megold 
az anyai szeretet.


Elnézted, ha céklalével
pacáztam az ebédnél,
s éjjel, hogyha lázas voltam, 
borogattál, meséltél.


Ápolgattál, pátyolgattál,
így telt sorra napra nap…
most már tudom, hogy az anyák
éjszaka sem alszanak.


Te vagy az én őrangyalom,
hogyha hívlak nem késel.
Tudod anyu, úgy szeretlek…
nem mondhatom elégszer.

 

Móra Ferenc : Anyának (Nagymamának)

Álmomban az éjszaka
aranykertben jártam.
Aranykertben aranyfán
aranyrigót láttam.
Aranyrigó énekét
a szívembe zártam.

Ahány levél lengedez
szélringatta ágon,
ahány harmatcsepp ragyog
fűszálon, virágon
Nagymamám, a fejedre
annyi áldás szálljon.

Szólj hozzá!
Címkék: mese

A bejegyzés trackback címe:

https://cinkecsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr537525606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása