A héten készült képekért kattints ide.
A héten készült képekért kattints ide.
Az elmúlt héten…(febr. 2- 6.)
Hideg- meleg évszakok. Évszakok, hónapok körforgása. Téli hónapok: dec, jan, febr. Tél jellemző jegyei, téli tevékenységek, ruhadarabok.
A hétfői nagytornán hosszabb- rövidebb kötelek segítségével nagy, térbeli alakzatokat mozogtunk be közösen. Jártunk gyorsabban- lassabban, futottunk, szökdeltünk páros lábon. Ki-, be-, fel-, leugrottunk. Tapasztalatokat szereztek a gyerekek nyitott zárt körök, egyenes és kanyargós sorok kialakításában.
Megbeszéltük, hogy e napon a téli álmából ébredő medve kijön a barlangjából. Ha napos időt talál, s meglátja a saját árnyékát, akkor visszabújik, mert még hosszú lesz a tél.
Ha a medve borús időre ébred, úgy kitörli az álmot a szeméből, és nem megy vissza barlangjába, hanem elindul táplálék után, vagyis vége a téli időjárásnak, közel van a tavasz.
A múlt heti…(jan. 19-23.)
Tornanapon először próbálhatta ki a csoport az ún. Mozgáskotta elemeit. Ez, a Magyar Gábor (pszichológus, testnevelő) által kifejlesztett módszer játékosan fejleszti a gyermekek gondolkodását, testi és viselkedési funkcióit.
Az előző napok témáját (testrészek- kezünk,…) folytatva tovább játszottunk, próbálgattuk, mi mindenre vagyunk képesek kezünk segítségével. Megfogtunk, rajzoltunk, tapsoltunk, ujjainkkal mutattunk, számoltunk, tapintottunk, … Beszélgettünk bőrünk szerepéről. Érzünk általa hideget - meleget, érdes- sima, puha- kemény felületet,…de egészségünk megőrzésében is fontos szerepe van. Ezért vigyáznunk kell rá. Tisztán tartjuk, ápoljuk.
A képek megtekintéséhez kattints ide.
Az elmúlt hét… (jan. 5-9.)
Elején még a Karácsony, az ajándékok, finom sütemények, együttlétek élményeit éltük újra át. Az asztalra ismét felkerült az ünnepi teríték. „Ajándékoztunk”, énekelgettük a jól ismert karácsonyi dalokat, az idén tanult verset. Sokat meséltünk egymásnak: ki, hogyan töltötte a szentestét, a szünetet? Milyen ajándékot kapott? Jó volt találkozni nagypapával, nagymamával, unokatestvérekkel, a többi rokonnal.
Rajzoltunk. A feldíszített karácsonyfát, ajándékokat, testvérünket,…, mindazt, ami az ünnepek kapcsán még bennünk élt. A gyerekek először próbálgatták a pasztellkrétát, a satírozás új technikáját (ujjunkkal, puha anyaggal, papír zsebkendővel,…), hogyan lehet nagy felületet egyszerűen, rövid idő alatt színesre varázsolni.
Kattints a lenti feliratokra az albumok megnyitásáért:
Szintén a karácsony jegyében, adventi készülődéssel telt. Beszélgettünk a Karácsony történetéről, ünnepéről, hagyományairól. Rózsika néni is megosztotta a gyerekekkel, hogy náluk, otthon, hogyan telik a szenteste. Hagyományos karácsonyi fogások (töltött káposzta, halászlé, bejgli, kalács,…) kerülnek az asztalra. Családjaikkal megérkeznek a már felnőtt gyerekek. Jó együtt, jó finomakat enni, nagyokat beszélgetni, játszani.
Az elmúlt héten… (nov. 24-28.)
Az egymásra hangolódásra, tartalmas, szabad játék megsegítésére fordítottam nagyobb figyelmet. Sok időt szántam arra, hogy a gyerekek egyéni, és csoportos játékát, egymás közötti kapcsolatát, a csapatban elfoglalt helyüket, érvényesülésüket, az egymás közötti kommunikációt figyeljem. Ezekre, a dolgokra sajnos nehéz külön időt szakítani, pedig igen fontosak és hasznosak. Próbáltam „elérni” a kevésbé érdeklődő, vagy nagyon visszahúzódó gyerekeket is, akik egyébként könnyebben kikerülnek a felnőtt látóköréből.