Cinke csoport

Bp. XVII. kerületi Piroska ovi Cinke csoportjának honlapja

Heti összefoglaló 2015.09.21-25.

2015. október 06. 09:45 - Cinke Piroska

Az év kezdetén örömmel fogadták egymást a gyermekek. Többen ott folytatták a közös játékot, ahol május- júniusban abbahagyták. Jó volt látni, ahogy az idősebbek türelemmel fordultak az újonnan érkező kicsik felé. Beszélgettünk nyaralásról, ki- merre járt, mit csinált a szünetben. Már ismert mondókákat, dalokat ismételtünk.

Az elmúlt héten… (2015. szeptember 21-25.)

„Átsétáltunk” a nyárból az őszbe. A hét folyamán még vissza- vissza nyúltunk a nyári élményekhez, beszélgettünk kirándulásokról, balatoni, tengerparti nyaralásról. Sokan pihentek a nagyszülőknél. Én a lengyelországi utamról meséltem a gyerekeknek, számítógépen megnéztük a reptéren készített felvételeket. Láthattuk a nagy nyüzsgést. Láttuk, hogyan ellenőrzik a hajtóműveket, szállítják furgonokkal az utasok csomagjait, buszokkal pedig magukat az utasokat. Megnéztük, ahogy a beszállás után egymásba tolódnak a hosszú beszállófolyosó elemei, és azt, ahogy a kis vontatóval pályára állítják az óriási Lufthansa gépet. Megmutattam a gyerekeknek a fel- és leszállás pillanatait.

A szőnyegen felszállópályát építettünk. Elővettük a „csúcsforgalom” társasjátékot. Beszélgettünk a megkülönböztető jelzést használó, a légi-, vízi-, és szárazföldi járművekről.

Könyveket nézegettünk, és a fiúk mutatták: ez gőzmozdony, ez diesel! Találtunk teher-, személyszállító, expressz vonatokat,de vonatszállító kompot ábrázoló képeket is.

Többen pihentek a Balatonnál, utaztak tengerpartra, a hegyekbe, vagy medencéztek otthon a nyáron. Sokan jártak az Állatkertben. Márk ZOO térképén keresgéltükaz állatokat. Beszélgettünk természetes élőhelyeikről. Márk mesélt a kígyókról. Interneten megkerestünk néhány kígyófajt, találtunk felvételt közel 7 méteres piton és egy burmai aligátor harcáról. Megfigyeltük a kígyó hullámzó mozgását. Ismételgettük a Bartos Erika: Csörgőkígyó c. versét.

Kedden elsétáltunk a közeli játszótérre. Közben a kertekben megkerestük a kora ősszel még nyíló virágokat. (rózsát, krizantémot, pillangó, és körömvirágot, muskátlit). Mielőtt hazaindultunk, maradt idő közös körjátékokra. Új kiszámoló: Katicabogár, repülj el…

A különböző járműveket – autó, vonat,… síkidomokból kiraktuk. Közben megneveztük a formákat: négyzet, kör, háromszög.

Néhányan a Vajaspánkó c. mesét játszották el nekünk. „Vonattal utaztunk” az előadásra, előtte belépőjegyeket készítettünk. A jegyekre ragasztott síkidomok segítettek a gyerekeknek abban, hogy mindenki megtalálj a saját helyét. (kapcsolódó feladat: azonos síkmértani formák felismerése.)

Mozgásos társasjáték során már ismert és új angol szavakat gyakoroltunk (elephant, hippo, crocodile, butterfly, cat).

A nagyobbakkal ellátogattunk a Rákoskerti Művelődési Házban rendezett, „Kertünk kincsei” c. programra. Ott, a kerületi Kertbarátok Köre tagjai segítségével ismerkedtünk a nyár végi - őszi gyümölcsökkel, zöldségekkel, virágokkal. Fűszernövények nevével, illatával, kertünk „lakóival”(rovarok, bogarak, rágcsálók). Csipkebogyóból „katicát” készítettek, többféle ízben lekvárt, és frissen préselt mustot kóstoltak a gyerekek. Köszönjük a lehetőséget!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.